PvdA-Statenfractie bezoekt Stadskanaal

4 september 2024

Groningen, 2 september 2024 – De PvdA-Statenfractie bracht maandag een werkbezoek aan de PvdA-fractie van de gemeente Stadskanaal. Dit bezoek maakte deel uit van een reeks rondes langs lokale gemeenteraadsfracties.

Focus op de Nedersaksenlijn

De Nedersaksenlijn is een belangrijk infrastructureel project dat de verbinding tussen Groningen en Twente sterk zal verbeteren. Tijdens het bezoek werd gesproken over de voordelen, zoals betere bereikbaarheid, economische groei en duurzame mobiliteit voor Stadskanaal en de regio.

Versterken van Samenwerking

Fractievoorzitter Pascal Roemers benadrukte het belang van nauwe samenwerking: “We hebben al goed contact met de verschillende afdelingen, maar we willen de banden verder aanhalen door alle afdelingen te bezoeken.” Deze werkbezoeken versterken de samenwerking en zorgen ervoor dat er beter ingespeeld kan worden op lokale behoeften.

Belang voor Inwoners

De PvdA-Statenfractie wil de zorgen en wensen van de inwoners van Groningen centraal stellen. Door direct in gesprek te gaan met lokale fracties, ambtenaren en organisaties zoals de Stichting Nedersaksenlijn, kan de Statenfractie effectief bijdragen aan het oplossen van regionale vraagstukken.

Toekomstige Werkbezoeken

Na Stadskanaal staat de gemeente Veendam op de planning. Eerder dit jaar werden al bezoeken afgelegd aan Eemsdelta, Westerwolde, het Hogeland, Midden-Groningen, Oldambt en Pekela. Zo blijft de fractie in contact met verschillende regio’s en hun uitdagingen.