Wij zoeken sociale volksvertegenwoordigers voor de Staten- en Waterschapsverkiezing van 2023 – 2027

1 juni 2022

Heb jij een rood hart? Interesse in politiek? Een duidelijke mening over de toekomst van Groningen? Meld je dan aan om namens de PvdA in Provinciale Staten of het Waterschap plaats te nemen. Dit kan tot 1 september 2022. Wij zoeken bij de samenleving betrokken volksvertegenwoordigers die het provinciehuis en het Waterschap dichter bij de mensen kunnen brengen.

Ben je geïnteresseerd? De profielen van onze vertegenwoordigers in Provinciale Staten en het Waterschap staan onderaan dit bericht.

Ken je iemand die in het plaatje past? Maak haar of hem enthousiast om te schrijven!

Reageren kan tot en met 1 september.

Voor de Provinciale Staten stuur je een motivatiebrief en cv naar de kandidaatstellingscommissie via theavanderveen@hotmail.com.

Voor het waterschap stuur je een motivatiebrief en cv naar de kandidaatstellingscommissie via jelleveenstra48@hotmail.com. Geef hierbij aan in welk waterschapsgebied je woont (dit lees je in het profiel)

De gesprekken met de kandidaten vinden in september plaats. De kandidaatstellingscommissie komt met een voorstel over de kandidatenlijsten voor de ledenvergadering op 12 november.

Voor vragen kun je ook terecht bij de voorzitters van de kandidaatstellingscommissies:
Provinciale Staten: Thea van der Veen (theavanderveen@hotmail.com)
Waterschap: Jelle Veenstra (jelleveenstra48@hotmail.com)

Klik hier voor de profielschets Provinciale Staten 2023 – 2027
en klik hier voor de profielschets waterschappen Noorderzijlvest en Hunze en Aa’s 2023 – 2027